Reklam & Tanıtım
Günümüz ticaret hayatında şirketlerimizin iktisadi değerinin büyük bir kısmı ; “maddi varlıklar“dan “gayri maddi varlıklar“a dönmektedir. Birleşme ve devralmaların artarak devam ettiği rekabet ortamında “gayri maddi varlıklar” daha önemli ve özellikli bir hale gelmiştir. Bilanço tutarlarında gözüken kaydi değerlerle gerçekleşebilen devralmalarda değer biçilen bedellerin, şirketlerin “sınai mülkiyet hakları” ve “fikri mülkiyet hakları” için gerçekleştiği tespit edilmiştir. “Marka“,”,Patent“, “Endüstriyel Tasarım“,” Entegre Devre Topografyası“, “Sunumsal İnovasyon“, “Organizasyonel İnovasyon“, “Başarılı Teknoloji Yazılımları” vb.” Gayri Maddi Varlıklar şirket değerlemeleri açısından fevkalade önemli bir yer edinmiştir.
Serbest piyasa ekonomisinin temelini de rekabet özgürlüğü oluşturmaktadır. Serbest rekabetin en önemli araçlarından biri de reklamlardır. Reklam tüketicileri ve pek çok üreticiyi mal ve hizmetler hakkında bilgilendirir, ikna eder, destekler ve hatırlatır. Dolayısıyla üretici veya satıcı, reklam aracılığı ile mallarını ve hizmetlerini tüketicilere tanıtarak, bu malların ve hizmetlerin onlar tarafından satın alınmasını sağlar.
Bir kitle iletişim biçimi olarak reklam, şirketlerin hedef kitleleriyle buluşmaları ve hedef tüketicilere kurumlarını ya da ürün, hizmetlerini tanıtmaları noktasında önemli bir unsur olarak karşımıza çıkmaktadır.
Reklamın iletişim boyutuna işaret eden bir tanımda, reklam “tüketicileri bir mal veya markanın varlığı konusunda uyarmak ve mala veya markaya, hizmet veya kuruluşa doğru eğilim yaratmak amacıyla göze veya kulağa hitap eden mesajların hazırlanması, bu mesajların yayılmasıdır.” şeklinde değerlendirilmiştir. Bu noktada Reklam & Tanıtım faaliyetlerinin “marka” olgusu ile ayrılmaz bir bütün olduğu hassasiyetiyle Reklam & Tanıtım hizmetlerini faaliyet konuları arasına dahil etmiştir.
Kalkınma Ofisi, Kümeler içerisinde yer alan çözüm ortakları ile beraber işletmelerimizin ürettiği Marka & Patent & Endüstriyel Tasarım & Entegre Devre Topografyası & İnovasyon & Know How gibi değerlerin ticarileştirilmesi ve işletmelerimizin ürettiği mal ve hizmetlerin piyasa değerinin artırılması amacıyla Reklam & Tanıtım & Ticarileştirme faaliyetlerini sürdürmektedir.