Marka ticaret hayatının vazgeçilmezi
16305
single,single-post,postid-16305,single-format-standard,ajax_updown,page_not_loaded,boxed,vertical_menu_enabled,,side_area_uncovered_from_content,qode-theme-ver-8.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.9.2,vc_responsive

MARKA

02 Mar MARKA

MARKA

Günümüz ticaret hayatında şirketlerimizin  iktisadi değerinin büyük  bir kısmı ;  “maddi varlıklar“dan ,  “gayri maddi varlıklar“a  dönmektedir.  Birleşme ve devralmaların artarak devam ettiği rekabet ortamında “gayri maddi varlıklar”  daha önemli ve özellikli bir hale gelmiştir.  Bilanço tutarlarında gözüken kaydi değerlerle  gerçekleşebilen devralmalarda değer biçilen bedellerin, şirketlerin “sınai mülkiyet hakları” ve “fikri mülkiyet hakları” için gerçekleştiği tespit edilmiştir. “Marka”,”,Patent”, “Endüstriyel Tasarım”,” Entegre Devre Topografyası”, “Sunumsal İnovasyon”, “Organizasyonel İnovasyon”, “Başarılı Teknoloji Yazılımları” vb.” Gayri Maddi Varlıklar  şirket değerlemeleri  açısından fevkalade önemli bir yer edinmiştir.

Gelişmiş ülkelerde ekonomik faaliyetler  “Bilgi ekonomisi” temelinde işlemektedir.

Yatırım ve Ticaret Şirketlerimizin “Sürdürülebilir”, “Rekabetçi” “Düşük Maliyetli” ,” Yenilikçi” ve “Bilişim Teknolojileri” tabanlı  “katma değeri yüksek”  ürünler ve hizmetler  üretmesi ve  ürettiği değerleri ifade eden kendi markaları ile rekabet etmeleri , kendilerine “rekabet avantajı”  oluşturacaktır.

Kümelendik Platformu bu çerçevede kendi konusunda birikim sahibi ve hücum oynayan  departmanların bir araya gelerek oluşturduğu başarı resmidir.

Tescil edilmiş Markanın, üretim ve pazarlama sürecinin bir unsuru olarak en fazla katma değer olus¸turan,sahibine maliyet avantajı ile kapatılması mümkün olmayan bir “rekabet marjı” oluşturan bir olgu olması sebebiyle; bir ticari değer olduğu ve mutlaka markanın üzerindeki mülkiyetin tescili anlamına gelen “marka tescili” ile belgelenmesi gerektiğine dikkat çekmek istiyoruz. Her markanın tüketici/alıcı açısından bir kalite anlayışını /seviyesini,malın fiziki özellikleri ve üretim sürecine ilis¸kin standartlaşmayı içerdiğinin önemle değerlendirilmesi gerektiğini düşünüyoruz.Bu yönleriyle marka: işletmelerimizin kurumsallaşma ve büyüme aşamalarına büyük katkılar sağlamaktadır.

  • Daha hızlı büyüme
  • Daha fazla istihdam
  • Yüksek rekabet gücü
  • Yüksek gelir sağlanmasında marka kilit rol oynamaktadır.

Sonuçları itibarıyla bu kadar nazik bir konu olan “markalaşmada” en önemli adım muhakkak “mülkiyet” anlamına gelen “Marka Tescil Belgesi” nin alınmasıdır.

Son on yılda “marka tescil başvurusu”ndaki  büyük  artış ve bunun doğal sonucu  “Tescil Edilmiş Marka” sayısındaki artış marka üretme  ve marka tescil konusunda zorlukları da beraberinde getirmektedir.

Bu süreçte şirketlerimizin  yetki vereceği “marka vekili”yle  u¨cretlendirme,sorumluluk ve yetki konularını, yanlıs¸ anlas¸ılmalara sebebiyet vermeyecek derecede açık konuşmalarında ve kayıt altına almalarında  büyük fayda vardır.

Diğer taraftan vekil olan kişi kendi namı, vekili bulunduğu işletmenin de hesabına hizmet vermektedir. Nihayetinde şirketi kimin temsil edeceği , şirketi  temsil ve ilzam etmek için kime vekalet verildiği önem arz eden bir konudur.

Murat KUŞ
Avrupa Patent Vekili